26 February, 2015

Video + telemetrie = Love

De cand am achizitionat GoPro-ul (decembrie 2014), am tot asteptat momentul sa o montez pe casca si sa inregistrez iesirile. Frigul m-a cam tinut in casa pana weekendul trecut, cand duminica, am dat Trek-ul jos de pe trainer si am iesit la o tura pana la Uzunu. 



Din nefericire, am uitat (de fapt, nu stiu s-o fac :))) sa setez camera sa inregistreze continuu, astfel camera inregistrand filmulete de doar 14-15 minute. Cum bateria la GoPro 3+ Black Edition nu tine mai mult de 80-90 de minute, n-am reusit sa inregistrez decat pana la Uzunu. De ceva vreme am tot vazut pe internet tot felul de programe software care afiseaza telemetria din fisierul gpx/tcx pe video. M-am oprit la Dashware (nu ma intrebati cum am facut rost de el :D), insa din nefericire baietii care l-au conceput sunt intr-o pauza de ceva vreme, pagina lor de Facebook prin plina de intrebari fara raspunsuri de la diferiti utilizatori. Se pare ca au abandonat proiectul. Un program destul de usor de folosit dar cam greu de sincronizat. Neaparat video-ul trebuie sa aibe o portiune in care stai, altfel e aproape imposibil de aproximat exact locatia din video cu cea din fisierul gpx/tcx. Din nefericire, toate editarea fiserului video rezultat (1280 x 720 pxl, 60-70 minute, 9 Gb), dureaza foarte mult (cel putin pe laptopul meu cu procesor i5). Din acest motiv a trebuit sa aleg o portiune din traseu ceva mai putin anosta pe care s-o editez cu telemetrie. Am ales zona de la Uzunu, mai exact urcarea pe care toti riderii care ies spre sud o cunosc: Cruea de Piatra: 0.8 km, 34 de metri diferenta de nivel si o panta de 4%. (minutul 58:30 pe video - Elapsed Time) 


Inregistrarea incepe imediat dupa iesirea de pe centura localitatii Adunatii Copaceni si se termina dupa rondul de al Uzunu. Sunt 20 de minute, adica cam 2.6 Gb. Ca si "gauges" (asa se cheama toate componentele din fisierul gps/tcx care sunt afisate pe display/video), am ales sa folosesc in aceasta tura, cam ce mi-ar trebui sa fie afisat in cazul unui concurs de MTB: altitudine, diferenta de nivel, gradul de inclinare al pantelor, graficul de elevatie al traseului, viteza, cadenta, monitorul cardiac, distanta, timpul, harta traseului, data, ora si temperatura. Toate acestea se pot customiza din soft, fiecare dupa imaginatia fiecaruia sau dupa nevoi. Mai jos, aveti video-ul. Este primul test cu Dashware, asa ca fiti blanzi cu mine, nu aruncati cu pietre. Astept cu nerabdare feedback-ul vostru. M-ar ajuta mult sa-mi spuneti ce parere aveti si ce credeti ca ar trebui adaugat/inlaturat pentru afisarea datelor la un concurs de MTB.


PS: Data viitoare ori montez camera de ghidon, ori ii schimb putin unghiul, sa bata ceva mai sus.
PS2: Nu inteleg de ce youtube mi-a urcat videoul la rezolutie asa mica. :( (Hai ca si-a revenit intr-un final. :)) )

2 comments:

  1. Hehe, doctoreeeee, e bine, bre! Mai creste si tu viteza un pic! :)))) Abia astept sa iesim!

    ReplyDelete
  2. Hehehe. As fi crescut-o daca as fi putut. :)). Serios vorbind, nu iesisem sa trag. A fost mai mult o iesire sa nu zic ca nu am iesit pe 2015. Printre altele, am incercat sa tin cadenta mai sus, indiferent de viteza.

    ReplyDelete