18 March, 2015

Urban Trail XCC - Race Report



Oficial, sezonul 2015 de concursuri a inceput si pentru mine. Urban Trail XCC, un concurs marca Riders Club pregatit de Razvan Juganaru intr-o locatie (Romexpo) in care probabil nimeni nu-si inchipuia ca se poate realiza o asa minunatie de traseu. Cu ocazia asta tin sa-l felicit pe Jughi, pentru acest labirint, care a fost realizat pe o suprafata de doar 1 km patrat.





De la primele videoclipuri postate de el pe YouTube, ne-am putut da seama cu totii ca este vorba de un traseu destul de tehnic, care va pune multe probleme concurentilor si datorita ploii cazute toata noaptea de sambata spre duminica. Singurul concurs de tip XCO / criterium la care participasem pana atunci a fost Road Grand Prix - Bucuresti, organizat de maestrul Alex Ciocan, care m-a intrebuintat serios, deci intr-un fel stiam ce o sa ma astepte si aici, dar m-am pacalit singur spunandu-mi ca sunt doar 3 ture, cat de greu poate fi? Ei bine, nu doar ca a fost greu, dar HRM-ul meu, n-a coborat niciodata sub 166 BPM, terminand concursul cu o medie de 170 BPM (92 %) si un maxim de 180 BPM (97 %) !!! Uitandu-am peste statistici pe contul de Garmin, constat ca a fost cel mai solicitant concurs de cand m-am apucat de MTB. 

In ziua premergatoare concursului, ca un ritual ce-l practic, arunc un ochi pe site-ul Riders Club sa vad cine s-a inscris si cum stau fata de ei la concursurile trecute sa-mi pot face o idee despre ce asteptari pot avea si ce pot realiza. 33 de concurenti inscrisi la nivelul 4, din care doar 27 au luat startul (227 de persoane inscrise si 135 prezente la startul competitiei, la toate nivelurile). Nimic spectaculos. Rideri echilibrati din punct de vedere valoric, deci orice se putea intampla. Asadar, ma asez la linia de start si astept fluturarea de steag a lui Jughi sa-i putem da pedala. Startul nefiind niciodata punctul meu foarte, ma asteptam sa pierd ceva distanta fata de ceilalti, insa nu cum s-a intamplat acum. N-am reusit sa clipsez piciorul drept in pedala, cam 100 de metri. Nu-mi venea sa cred ca mi se intampla, niciodata nefiind pus in asemenea postura. Vedeam cum trec toti ceilalti concurenti pe langa mine si eu nu putea sa clipsez.

Intr-un final reusesc sa ma asez si eu pe bicicleta, insa dupa mine mai erau doar 7 baieti care luasera startul mai greu decat mine. Aveam in fata mea 19 baieti cu care trebuia sa ma lupt pe un traseu pe care nu-l cunoasteam si care pe alocuri era imbibat cu apa/noroi. Am inceput cum nu se putea mai prost, strategia mea, fiind clar sa-i dau gaz pe prima linie dreapta si imediat urmatoarea pentru a-mi facilita intrarea pe traseul de pamant intr-o pozitie cat mai buna. FAIL !!! Am intrat foarte prost pe portiunea de pamant, reusind sa depasesc pe asfalt doar 2 baieti, iar cei din fata mea, clar ma tineau pe loc. Deja ma resemnasem pentru o clasare in top 5 si eram un pachet de nervi din cauza problemelor cu pedala. Pana la portiunea cu nisipul, reusesc sa mai depasesc 3 baieti, si vedeam cativa in fata mea destul de aproape. La urcarea pe nisip, a trebuit sa ma dau jos, neputand trece de un concurent care s-a oprit acolo, si cand sa ma urc din nou in sa... surpriza. Piciorul drept nu vrea sa clispeze, DIN NOU. Ce depasisem mai devreme, ma intrecusera acum. Minunat, imi spun. As fi aruncat bicicleta peste gardul incintei, dar incerc sa ma calmez si sa-mi vad de traseu. Probleme cu clispul, absolut la fiecare descalecare de pe bicicleta, deja devenisem imun la asa ceva. Ii dau pedala inainte, si termin prima tura. N-am stiut pe ce pozite ma aflu si mi-am propus sa merg pe restul de 2 ture, cum s-o putea mai bine. Reusind sa vad starea traseului si pozitiile in care pierd timp, am decis sa trag cat pot de tare pe linia dreapta de la start / finish, in speranta ca voi mai recupera ceva fata de cei din fata, lucru care s-a si intamplat. Cei mai multi dintre concurernti au fost depasiti pe acea linie dreapta, insa nu era suficient, as fi vrut mai mult, dar inima batea cu putere si statea cam sus, eram cam la maxim. Vedeam doar in fata mea cativa, insa nu stiam daca mai am sanse sa-i depasesc, insa mi-am propus sa fortez / risc putin in zonele mai tehnice. Cand am intrat in ultima tura, mi-am dat seama ca mai mult de o clasare la mijlocul clasamentului, n-am cum sa sper. In fata mea vedeam doar un singur baiat, stiind exact pozitia lui in traseu, ceilalti, erau mai in fata dar cum traseul a fost ca un labirint, greu sa-mi dau seama cum stau fata de ei. La intrarea in "padurice", vad cum Florin Bancuta (cel aflat la momentul respectiv in fata mea) cam pedaleaza in gol. Cadenta prea mare si pedala fara spor. Mai aveam maxim 500 de metri sa-l depasesc, moment cand am inceput sa trag mai tare. 


La iesirea pe asfalt mai avea un avans de 40-50 de metri, insa stilul lui de pedalat, clar ma avantaja, asa ca "am dat drumul si la a doua turbina" si l-am depasit cand mai aveam 30 de metri pana la finish. Pozitia a 9-a in 47'39", la 7" de locul 8, la  4'07" de podium si 9'24" de castigatorul Andrei Cojanu. Curios este ca timpul castigatorului la nivelul 4, il aseza pe Andrei pe locul 3 la nivelul 3, respectiv 5 la nivelul 2 si 4 la nivelul 1. Un baiat de perspectiva, care din cate am inteles are doar 16 ani. Cel mai probabil va fi promovat la un nivel superior in sistemul Riders Club, statutul lui, nefiind clar de nivel 4. 

Personal, categorisesc acest prim concurs al anului 2015, ca fiind un semiesec din cauza problemelor avute, insa mi-as dori ca acest eveniment sa se repete si in alti ani. Organizarea a fost ca de obicei exceptionala iar calitatea traseului a fost garantia muncii lui Jughi. Sper ca pe viitor sa scap de asemenea "probleme tehnice" si sa ne revedem cu bine la Ziua B, pe 18.04.2015. 

Activity Playback, o interesanta aplicatie dezvoltata de cei de la Strava, prin care toti cei care au facut respectivul traseu pot vedea concursul si evolutia fiecarui participant. Foarte misto chestia si utila pentru viitor. Era frumos ca organizatorii de concursuri sa poata face ceva asemanator, iar cursa sa fie live pe internet.

PS: Sincronizarea dintre video si fisierul tcx, posibil sa nu fie cea mai stralucita. N-am avut montat pe bicicleta senzorul de cadenta si viteza, iar gps-ul dupa cum se vede si la start, a cam avut ceva probleme.


@Foto: Freerider.ro & Cristina Calman.

2 comments:

  1. Cu ce aplicatie ai facut sincronizarea intre video si tcx ?

    Foarte frumos scris, felicitari.

    ReplyDelete
  2. Salut. Dashware (http://www.dashware.net/) se numeste aplicatia. Multumesc frumos pentru aprecieri.

    ReplyDelete